reklama

Ako sme volili tak budeme spať

Presne takto pred týždňom sme sedeli pred televíznou obrazovkou a sledovali prvé odhady výsledkov dlho očakávaných parlamentných volieb. Ale nepredbiehajme...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Napriek tomu, že som sa len pred pár minútami vrátil z dlhej a únavnej pracovnej cesty v Nemecku,utekám do volebnej miestnosti v neďalekej škole a následne sledujem povolebné štúdio do skorého rána ktoré prináša prvé odhady. Horlivo prepočítavam v hlave počty poslaneckých mandátov ktoré jednotlivé strany dosiahli a skladám možnú pravicovú vládu. Počty sú jasné a už viem, že SMER ani s pomocou vzkriesenej SNS vládu nezostavia. SMER a nevyspytateľne nečitateľná SIEŤ (ne)čakane strácajú. Lídrom pravice sa (tentoraz naozaj) nečakane stáva Richard Sulík. Výrazne si oproti prieskumom polepšili aj ,,matovičovci". Prekvapujú kotlebovci a Kollárovci ktorí sa dostávajú premiérovo do NR SR. KDH ako potenciálny spojenec SMERu ostáva tesne za bránami parlamentu. Napriek nie práve optimistickým predvolebným prieskumom prichádza nádej na zmenu. O štvrtej hodine si líham do postele s pocitom blízkej vytúženej zmeny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prešiel týždeň a dnes je všetko inak. Nádej sa rozplynula ako cigaretový dym vo vetre. Ešte v piatok čítam vyjadrenie Igora Matoviča o tom, že koalícia v ktorej figuruje strana SMER je hotová vec. Je sobota popoludní a ja sledujem na TA3 naživo tlačovú besedu predsedu SNS Andreja Danka. Už jeho prvé slová ma napĺňajú zlým pocitom. Aj keď Andrej Danko tvrdí, že dnešná SNS je iná ako SNS za čias Jána Slotu, teraz už vieme svoje. Andrej Danko síce nie je tak zábavno-hulvátsky ako Ján Slota,ale tam ich porovnanie končí. SNS vraj nepôjde do prípadnej pravicovej vlády. Začína sa napĺňať zlá predtucha ale utešujem sa tým, že vládu predsa nezostaví ani Fico a túto krajinu čaká druhé kolo volieb... Prejde niekoľko ďalších hodín a na aktualitách čítam článok v ktorom sa dozvedám, že MOST ide s Ficom rokovať o možnej koalícií. Matovičove ,proroctvo" sa napĺňa do bodky. Na Facebooku sa tiež objavuje chvastúnsky status Fedora Flašíka ktorý svetu oznamuje, že koalícia SMER-MOST-SNS a SIEŤ sa už takpovediac uvarila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Táto situácia je tak absurdná, že mi nepríde čudné ani to, že SNS a maďarský MOST chcú sedieť v jednej vláde. Niekoľko ľudí v mojom okolí sa ma síce pred voľbami pokúšalo presvedčiť, že voliť novú SNS sa oplatí, avšak teraz už viem, že som sa nemýlil. ,,Kto volí SNS ako keby volil SMER". Odvetil som každému z nich. Niekto si moje slová vzal k srdcu, niekto nie. SNS ma teda síce sklamala ale neprekvapila. Maďarsky MOST zrejme vedú iné dôvody. Dlhá absencia vo vláde im neprospieva, čo sa prejavuje prepadom preferencií. Maďarský volič má alternatívu v podobe SMK, čo si v MOSTe veľmi dobre uvedomujú. Ďalším spojencom SMERu sa môže stať SIEŤ Rada Procházku. Jeho váhavé vyjadrenia voči SMERu ho zrejme stáli očakávaných 15% a v tejto trápnej hre pokračuje dodnes. Výrazne slabý volebný výsledok a niekoľkomiliónový dlh ho zrejme pripravia / pripravili aj o poslednú štipku sebaúcty, čím sa z lídra pravice stane ľavicový poskok. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno sa pýtate prečo mi tak záleží na tom, aby sa zrodila pravicová vláda. Odpoveď je prekvapujúco jednoduchá. Aj keď som od Richarda Sulíka na hony vzdialený v témach ako marihuana alebo registrované partnerstvo, je mi blízky jeho ekonomický program ktorý mi ako malému podnikateľovi dáva nádej, že som pre štát aj niečo viac ako dojná krava. Strana Igora Matoviča ma zas oslovila kandidátkou s tzv. bielymi vranami - ľuďmi ktorí sa nebáli a poukázali na zlodejstvá oligarchov napojených na stranu SMER-SD.

Ako občan som už unavený z takmer každodennej dávky káuz vládnej strany ktoré nám prinášajú média. Je ich toľko, že už začínam otupovať a postupne sa zmierujem s tým, že inak to už asi ani nebude. Ako živnostník chcem za svoje dane lepšie zdravotníctvo, diaľnice a nie predražené tendre na CT-čká a tunely súdruha Širokého. Chcem fungujúce súdnictvo kde zákon platí pre všetkých a nie krajinu kde si premiér dosadí za generálneho prokurátora svojho spolužiaka A ako otec rodiny chcem, aby moje deti vyrastali v krajine, kde je dôležitejšia šikovnosť a poctivá práca ako stranícka príslušnosť. 

Miroslav Mišek

Miroslav Mišek

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obyčajný človek, malý podnikateľ v oblasti vývoja a strojárstva, syn, brat a otec rodiny ktorý chce slušný a čestný život pre všetkých ktorí si to chcú zaslúžiť Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu